maanantai 4. elokuuta 2014

Onnenpalasia

Viimeaikoina mielialat on ollu vähä sitä sun tätä. Välillä täydellisessä noususuhdanteessa ja välillä suoraan sanottuna v*tuttaa kaikki! Ihmiset, asiat, tilanteet, menneet, tulevat..ihan kaikki mitä kuvitella saattaa. Tekis mieli huutaa ja haistatella koko maailmalle. Mutta ei. Ne hetket on käynnistäny mussa jotkut positiivisuusharjotukset ja oon todellakin, tietoisesti, yrittäny löytää kaikista asioista jotain hyvää ja yrittäny ajatella, että voin vaikuttaa likipitäen kaikkeen negatiiviseen mun elämässä ja poistaa sen. Ei mun tarvii tieten tahtoen kärsiä ja raivota. Kellua paskoissa fiiliksissä. Ei.

Siksipä ajattelin toteuttaa Lindan heittämän positiivisen blogihaasteen mun lempijutuista ja muistella vähän näin konkreettisesti mitkä asiat tässä elämässä ja hetkessä on mun lempijuttuja ja tekee mut onnelliseksi. Ja ideana on toteuttaa tämä postaus jo blogissa olevia kuvia käyttäen.




Kirjoittaminen

Tykkään tosi yksinkertasista asioista. Jotenki viimesen vuoden aikana oon oppinu arvostamaan yksin olemista ja siitä on tullu mulle tosi tärkeä osa tasapainosta arkea, että saan aikaa esim. kirjoittamiselle, joka on ollu mun lempiasioita ihan pienestä lähtien. Kolmannella luokalla opettajat kielsi mua kirjottamasta 25 sivusia aineita, koska ne ei jaksanu lukea eikä tarkistaa niin pitkää ainetta, kun muidenkin aineet ois pitäny ehtiä käymään läpi.

Ehdoton lempiasiani on siis hiljainen aamu, kahvikuppi ja blogin kirjoitus.
Saa hiukan päätä tyhjäksi ja asioita järjestykseen.





Kesä

Kesä on ihan kyselemättä mun lempivuodenaika. Vaikka nyt on ollu ihan älyttömän kuuma ja hiki on valunu noroina, jok' ikisestä ihohuokosesta, vaikka ei oo eväänsä liikauttanu..en oo puolella sanalla valittanu kuumuudesta, koska rakastan sitä vaan niin paljon! En ihmettelisi, vaikka kanssaihmiset vois nähdä miten muhun imytyy valoa ja lämpöä. Kaiken liikenevän ajan oon maannu auringossa ja tankannu talvea varten valovarastoja! Ja ihan lemppari hommia on käppäillä päivällä järvenrannalla ja heittäytyä, vaikka kesken käppäilyn ottamaan torkut nurmikolle. 





Fitness


Ois ihan höpöhöpö hommaa väittää, ettei treenaaminen oo mun lempitekemistä. Mä en tiedä voiko kukaan käsittää miten paljon sitä rakastan. Ei varmaankaan voi. Tuun siitä super onnelliseksi ja sen ansiosta mun henkinen jaksaminenkin on ihan supermiestasolla. 
Siihen, kun lisätään se, että mulla on päämäärä, jota kohti menen saa se kaiken tuntumaan vieläkin mielekkäämmältä.

En usko, että voisin päivääkään toteuttaa matkaani kohti unelmaa, jos se ei kuuluisi mun lempiasioihin. Kukapa nyt haluais tavoitella sellasta asiaa josta ei tykkää?








Muut ihmiset

Vaikka välillä taannun "Vihaan kaikkia ihmisiä" -tilaan..mahtuu munkin elämään muutama lempi-ihminen, jotka ovat osallisia mun onneen pelkästään siksi, että saan sanoa, että he kuuluvat elämääni. Ei välttämättä nähdä usein eikä aina niin usein edes soiteta, mutta tiedät, että ne on sun lempi-ihmisiä, koska välttämättä ei tarvii tavata eikä soittaa tietääksesi, että toinen on ja pysyy sun kanssa. 

Oon huomannu, että pääsen ihan lemppariolotilaan, kun kaikki arjen asiat on balanssissa, päivän treenit on vedetty ja voin kuluttaa aikaa käppäilemällä kaupungilla, piipahtaa vaikka Kaffilasta kahvin matkaan, istua johonkin kehräsaaren hujakoille ja nautiskella ja maistella elämän makuja.




Kauniit asiat

Tykkään sisustaa. Tällä hetkellä maalaisromanttinen tyyli kuuluu mun suosikkeihin ja haalin kaikenlaista valkoista, tekstejä ja pieniä kauniita sisustuselementtejä mielelläni. Vaikka se olis vaan joku pieni kynttilä tai valokuvakehys, jonka saan asettaa mun lack hyllylle. Tulee siitä hyvä mieli.


Musta on ihanaa, että koti on kaunis ja tavaroiden yhteensopivuutta mietitty edes vähän. Ja ainaisen mustan sijasta oon tyytyväinen, että oon hurahtanut tuohon valkoiseen. Kun koti on valoisa, mielikin on valoisa. Ja tuntuu, että on helpompi hengittää.

Ja erityisen onnellinen oon ollu nyt, kun oon viettäny viikonlopun äitin ja veljen luona ja erityisen rennosti. Mutsi on hoitanu kokkailut ja mun ei oo tarvinnu juuri eviäni liikutella treenejä enempää. Veli kannusti mun mäkitreenejä istumalla mäen juurella ja valittamalla kuumuudesta. HAHHAH! Kiitos.

Tälläset onnenpalaset on mun lempijuttuja ja se, että ne kuuluu jokaiseen päivään(paitsi valitettavasti kesä) saa mut jaksamaan silloinkin, kun päälle ampuu paskamyrsky.

Onni koostuu siitä, että on rauhallinen ja hyvä olla omissa nahoissaan ja omassa elämässään. Aamulla herätessä ei ole murheita, eikä illalla käydessä nukkumaan. 

Onnellista alkavaa viikkoa kaikille. Jokainen halukas voi ottaa osaa haasteeseen. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti