perjantai 5. tammikuuta 2018

Reissu lähestyy, tj 19.

Aika tasan 3 viikkoa siihen, että kone rullaa kiitotielle ja nokka kääntyy kohti Singaporea. Tai kolmen viikon kuluttua tähän aikaan oon ollu Singaporessa jo pari päivää.

Mitä kaikkea on siis asian eteen saatu aikaiseksi ja mitä on vielä tekemättä?

Valmiina:

Lentoliput 
-Ne tuli hankittua ripotellen pitkin vuotta ja Australiaan asti kaikki plakkarissa.

Rokotukset (yms)
-Rokotukset, jotka kävin Aasian reissua varten 2012-2013 ovat edelleen voimassa enkä mitään uusia tarvitse, joten niillä mennään tämäkin reissu. Jäykkäkouristus, AB-hepatiitti(twinrix) ja polio. Lisäksi sain reseptin kirjallisena ja englanninkielellä mun migreeniin ja lentopelkoon tarkoitettuihin lääkkeisiin. (en siis tippaakaan tykkää lentää ja kaikki lentomatkat menee melko rasittavassa kropan hälytystilassa ja etenkin pidemmillä lennoilla on tosi raskasta olla koko se aika ns. överivalppaana. Haluan, että taju on kankaalla mieluiten valtaosan lennosta. Eikä noilla lääkkeillä tarvii vetää edes viinaa. Meikäläisen nappitoleranssilla, ku pollassa viskaa jo melkein buranasta, niin makaan kuset housussa ja kuolaposkella koko 13h.)

Majoitukset (ensimmäisiksi kahdeksi viikoksi on jo ja siitä eteenpäinkin kyselyt käy kuumana)
-Ensimmäiset pari viikkoa menee hostelleissa. Balille varasin majoitukseksi ihan täysin oman huoneen. Kämppiselämää on nyt sen verran takana ja edessä, että haluan olla edes yhden kuusipäiväisen yksin. Singaporessa ja Cairnsissa majoitukset on varattuna dormeista ja siitä eteenpäin elänen kämppisten kanssa jälleen loppureissun, joten 6 päivää yksin tuntuu just mun lomalta. Cairnsista flatmate.com.au:n kautta olenkin kysellyt jatko asumuksia ja muutamia yhteydenottoja onkin jo tullut. Lopulliset kuviot lyödään lukkoon kuitenkin vasta paikan päällä, koska haluan tietää kasvotusten kenen kanssa tulisin asumaan. Tietenkin. Koska olen vainoharhainen.

Viisumi
-Etukäteen haettavan viisumin tarvitsen ainoastaan Australiaan, joten sen hain ja sain reilu kuukausi sitten. Eli 12kk aikaa olla Australiassa, jos niin haluaisin.

Matkakassa
-Matkakassan tavoite täyttyi oikeastaan jo joulukuun alussa ja olen tässä ehtinyt nakuttaa plakkariin vielä kohtalaisen hyvin ylimääräistä, joten näinkin surkeana säästäjänä ja kerrassaan aivan uskomattoman leväperäisenä rahankäyttäjänä olen itsestäni sangen ylpeä. Suuren avun sain myös joulunaikaan koko suvulta, kun kaikki yhteistuumin olivat päättäneet kartuttaa mun matkakassaa materialististen lahjojen sijaan. Kiitos tästä. <3

Mitä vielä tekemättä?

Lentoliput
-Kotiinpäin ei ole vielä lipun lippua, koska en tiedä milloin haluan palata. 3kk olen ajatellut olla, mutta jos iskee vaikka koti-ikävä aiemmin niin on aika tylsää, jos lippu on hankittu jonnekin toukokuulle ja haluan kotia huhtikuun alussa.

Alottelin eilen kämpän pakkaamisen pusseihin ja laatikoihin.


Muutto
-Irtisanoin asumukseni täältä Suomesta joulukuussa, joten kamat pitäis raahata ripotellen ihmisten nurkkiin odottamaan mun paluuta. En halua maksaa asumisesta moneen eri paikkaan. Alunperin suunnittelin alivuokraavani huoneeni reissun ajaksi jollekin, mutta mies oli sitä mieltä, että mehän ei kommuunielämää jatketa, kun tulen takaisin, joten...ei sitten. :D Eikä sillä. Mä pärjään yksin kyllä kommuunielämäni kanssa vallan mainiosti, mutta onhan tämä kahdestaan ollu vähä ankeeta. Eikä vaan meille vaan varmaan mun kämppiksillekin. 

Pakkaaminen
-En oo edes päässäni vielä miettinyt mitä tarviin ja otan mukaan koko reissulle. Olis varmaan jo syytä tehdä edes jotain listaa, etten raahaa niitä 3 vuotta sitten viimeksi käytettyjä kuteita siinä toivossa, että niiden käyttö taas reissussa alkaa kiinnostaa. Hahah. Tosin selvisin kahden viikon Miamin reissustakin käsimatkatavaroilla, joten jotain on tässä vuosien varrella pakkaamisesta opittu.

Siinä mun urhea Siperian halki matkustanut Osprey odottaa uutta seikkailua. On muuten mainio rinkka.


Aktiviteetit
-En oo vielä oikeastaan päättänyt mitään tekemisiä tai aktiviteetteja millekään etapille. Vähän on tullut silmäiltyä mahdollisia puhteita ja katseltua mahdollisia bussi/lautta aikatauluja ja hintoja. Mutta mitään muuta varmaa ei ole, kuin Singaporen CableCar eli kerrankin kalenteri ammottaa tyhjyttään ja se on äärimmäisen mukava tunne.

Loppujen lopuksi myös kiinnostus farmitöihin on taantunut. Tässä, kun on nyt 10kk painettu niska limassa, perse ruvella ja kyrpä otsassa menemään niin ei oikeastaan kiinnostaisi jatkaa sitä samaa maailman toisella puolella ja sitähän se farmi jobi olisi. Kuutena päivänä viikossa kellon ympäri. Noin suunnilleen. Mulle kävis ihan joku osa-aikainen caffilatädin pesti tuoltakin tai ihan mikä vaan turhanpäivänen napottelu pari kertaa viikossa. Muun ajan voisin hyvinkin venytellä persereikää ja räkiä kattoon(siis biitsillä hiekalle). Nyt ainakin tuntuu vahvasti siltä. Tosin..mä kun oon ne ekat 3 viikkoa maannu, jotka olen itselleni lomaksi varannut niin luulen, että alkaa taas niska limassa raataminen houkutella. Meikäläisen, kun on hankala - kaikesta kitinäsä huolimatta - vaan olla pitkiä aikoja.

Kyllähän täsä aika täynnä alkaa tätä kerrospukeutumista jo olla ja sitä kuoleman pelkoa,
jonka pyöräily tuola pääkallokelissä saa aikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti