maanantai 29. tammikuuta 2018

From Singapore to Bali - Sekoilua

Kolmas päivä Singaporea oli aika meikäläisen näköistä haahuilua ilman päämäärää.

Nukuin pitkään, kävin aamupalalla, nukuin lisää, kävin salilla ja vasta iltapäivästä aloin hinaamaan takamustani kevyelle kaupunki kierrokselle. Täytyi checkata vielä downtown ja Chinatown, koska aikaa oli, vaikka makaaminenkaan ei olisi haitannut, koska taisin saada ilmastoinnista flunssan. Makuutilat oli hostellissa niin kylmät, että nukuin pitkät housut ja villasukat jalassa ja silti paleli. Edes mun arctisia olosuhteita rakastava mies ei saa meidän kotia niin kylmäksi, kuin tuolla oli. Täytyi näemmä lähteä maailman toiselle laidalle palelemaan. Haha. 

Mutta ulkona sentään oli lämmin. 

Downtownista ja Chinatownista mulla ei oikeastaan ole mitään kerrottavaa. Puhukoot kuvat puolestaan.

Sali, jossa kävin oli tosiaan pääasiassa nyrkkeilysali pienellä kuntosalilla.








Chinatown. Tuskin huomaa.

Chinatownista löyty heti seksikauppa. Oli pakko käydä.

Ihan tolkuttomasti porukkaa. Sielä oli jotkut bileet. En tiedä liekkö aloittaneet Kiinalaisen uuden vuoden jo nyt,
koska siellä ainakin oli kylttejä, jossa toivoteltiin hyvää uutta vuotta.




La-su yönä elettiinkin jännittäviä aikoja, kun lento Balille lähti Changin kentältä klo 7 aamulla ja mun tuli olla paikalla kaks tuntia ennen. Metro alotti kulun vasta klo 6, hostellin  pickup palvelu ei ollu siihen aikaan käytössä ja taksin valmiiksi tilaaminen aamuksi ois triplannu taksin hinnan...joten vaihtoehtona oli napata klo 4 jälkeen aamulla lentotaksi tien vierestä ja se ahdisti, koska mun lennolle ehtiminen oli kiinni siitä saanko sen ja milloin. Varmaan osaksi siksi ja osaksi ramppaavien kämppisten, nukuin koko yönä 2h.(oon nukkunu koko reissun tosi huonosti ja silti tuntuu, että koko ajan).

 No turhaa oli minkäänlainen stressaaminen. Klo 04.10 kävelin hostellista ulos, ylitin tien, näin taksin, nostin käden ja hyppäsin kyytiin varmaan noin klo 04.13. haha. Ja kentällä olin jo karvaa ennen viittä. 

Onneksi, koska sekoiluksihan se meni.

Ensinnäkin kun yritin mennä tekemään check-in :n ite niin kone kerto ettei mun lentoja löydy. Nice. Eikä toisellakaan yrittämällä. Alko jo pupeltaa papanaa housuun tuskan hien kostuttaessa samaista vakosta. Ei kun tiskille kysymään niin sanotusti, että mitähän vittua, mutta siitä se check in hoitu heti, kun olin vilauttanut Indonesiasta poistumislippua. Vaikka pelottavan kauan tiskin nainen höyläs mun passia laitteessa.

Ja muutenkin tuntuu, että tämä lämpö sekottaa mun muutenkin vähäistä aivokapasiteettia. Hukkaan tavaroita ja jättelen niitä mihin sattuu. Esim. Aamulla Singaporen kentällä. Jätin vaan mun laukun munalukon avaimineen keskelle check in hallia. Siellä se makas yksin ja hylättynä, kun aloin sitä kaivata.

Lisäksi mun lipussa luki eri lähtöportti, kuin taululla ja tottakai nämä lähtöportit oli täysin vastakkaisissa suunnissa kaikista kauimmaiset portit eikä arpaonni suosinut valinnassa vaan kävelin lipun ilmoittamalle väärälle portille vain lukeakseni taululta "Gate has chainged" ja taulun ilmoittaman portin. No siinähän se ylimääräinen aika kului. Tallustellessa edes takaisin. Eikä oo sitä hyötyliikunnan puutetta täälläkään.

Changin kentällä oli söpöjä juttuja! <3



Muu menikin sitten sujuvasti. Lensin JetStarilla. Mulle ennestään tuntematon Australialainen halpalentoyhtiö (tai Qantasin perustamahan se on.) Sain juuri sitä mistä maksoin eikä valituksen sanaa jäänyt. Lisäksi kone oli sen verran tyhjä, että sain koko kolmen penkin rivin itselleni ja kuoleman pelosta huolimatta onnistuin vetämään lähes koko vajaa kolmetuntisen sikeitä, vaikka lento oli paikka paikoin töyssyinen. Kai siihen yks valvottu yö alle vaaditaan.

Nyt siis Balilla toista päivää. Huraa!

2 kommenttia:

  1. Hyvinhän se meni kun kerran sinne pääsit. Harmi vaan jos sulla iski flunssa. Koita juoda jotain lämmintä, voi olla mielenkiintonen lento muuten Australiaan, flunssaisena kun lentää niin pakkaa sattua korviin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no onneks tää on jo parempaan päin. Laskeutuminen sattukin korviin aika paljon. Tosin helpotti, ku piti nenästä kiinni ja puhalsi. :D

      Joo täälä koko ajan joku ilmastointi laite puhaltaa jostain suunnasta. Yöllä mietin pääni puhki miten saan sen laitteen puhaltamasta suoraa mun sänkyyn ja illalla piti käydä välissä ulkona lämmittelemässä. ����

      Poista