perjantai 5. heinäkuuta 2013

Tapahtuu niin, että tukka lähtee

Varkaus

Siis ihan ensimmäisenähän voin kertoa, että matkalle hankkimani mini Asus lähti jonkun röyhkeän varkaan matkaan matkustaessani junalla kummityttöäni tapaamasta takaisin kotikulmille.

Ummistin silmäni pieneksi hetkeksi ennen Tamperetta ja unosteni jälkeen poiketessani junan inva vessaan, oli järkytykseni ja hämmästykseni melko suuri, kun matkalaukkuni oli sielä, räjäytettynä ympäri huussia. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla...ku en tajunnu yhtään mistä on kysymys, kunnes hiljalleen alko raksuttaa, että mun tietokonehan on sielä...tai siis OLI. Netti tikut, virtapiuhat...kaikki viety!  Onneks siinä koneella ei sinällään mitään elintärkeetä ollu eikä se mikään monien satojen eurojen konekaan ole, mutta olo lienee etäisesti niinku raiskatulla.

Joku röyhkeä ihmisperse on ottanu oikeudekseen tonkia MUN henkilökohtasia tavaroita ja kohdella niitä, ku mitäki roskaa ja sen jälkeen vielä ottanut oikeudekseen VIEDÄ MUN OMAISUUTTA!! Saattaisin antaa napakan yläfemman jakkaralla keskelle naamaa, jos tavottaisin. 

Noooh... voinki kiinnittää rinkkaan reissuun lähtiessä lapun "Turhaa kaivelet. Kaikki varastamisen arvoinen meni jo Helsingissä." -.-

(Ai niin ja kiitos VR:lle hyvästä palvelusta asian tiimoilta. Se meni kutakuinkin näin: Konnari saapuu vaunuun ja minä selitän mitä on tapahtunu muut matkustajat apunani. Konnari kertoo, että parin vaunun päässä istuu poliisi ja jatkaa matkaa. Kukaan ei opasta mua poliisin luo tai käy pyytämässä sitä mun luo. Kukaan ei edes myöhemmin tule kysymään mikä asiani kanssa on tilanne vaan pari ystävällistä matkustajaa samasta vaunusta laukkaavat puolestani koko junan läpi ja etsivät laukkuni lähellä pyörinyttä epäilyttävää naista ja kyselemässä silminnäkijä havaintoja..tosin tuloksetta, mutta heitä kuitenkin vilpittömästi kiinnosti, vaikka ei olisi tarvinnut..kiitos heille siitä!)

Työ

Työ kuviot ovat saaneet uutta suuntaa. Siitä tullee hiukkasen näkyvämpää tulevaisuudessa. En alunperin ajatellut, että ihan näin nopealla tahdilla, mutta muutos on enemmän, kuin tervetullutta!! Alan olla melkoisen kypsä vanhoihin kuvioihin. JA kunhan ensimmäinen komennus on kunnialla suoritettu niin availen tätä osastoa hiukan enemmän. Täytyy sanoa, että oon aika innoissani!! 

Mutta vanhat kuviot jatkuu pääasiallisena lähtöön saakka ja oonki hienosti buukannu joka ikisen viikon täyteen. Rahan kuvat silmissä painetaan eteenpäin, vaikka välillä oon ihan varma, että tuun hulluksi.

Piti ottaa heinäkuuksikin tiukka treeni ja absolutismi linja, että kestän järjissäni. Ei mun pää vaan kestä, jos kaikki viikonloput menee dokatessa ja arkipäivät töissä ja salilla. Ku ryypätty viikonloppu ei vaan oo lepo viikonloppu enkä kestä sitä, että oon koko ajan ihan poikki, joten viikonloput selvillä vesillä, puntilla ja sohvan kulmassa maaten tekemättä kertakaikkiaan yhtään mitään mitä ei ole pakko! Tervetuloa epäsosiaalinen mörrimöykky minä jälleen!!

Trans Mongolia ja Aasian valloitus

Mongolian visa ilmeisesti postissa menossa. Tokio-Hong Kong, Hong Kong-Taipei, Taipei-Bangkok ja Bangkok-Tukholma lentoliput buukattu!!  Ensi viikolla on junalippujen aika ja elokuun puolessa välissä saa varata Sanghai-Osaka laivaliput! Tässähän alkaa pikkuhiljaa materiaalia olla kasassa..silti tuntuu, että vielä on vaikka mitä mitä pitää tehdä ja aikaa niin vähän. Laittelen tänne ehtiessäni hinta infoa yms...niin saa vähän jotain käsitystä näistä järjestelyistä, VAIKKA matkaystäväni Katjahan tässä on suurinta työtä näiden asioiden kanssa tehnyt. 

Ja kamathan on iloisesti raahattu takaisin entisen avokin nurkkiin. Hän kunniakkaasti suoritti muuttofirman apuna muuton mun ollessa Tampereella töissä. Sanoin kyllä, että sen kun availee vaan ovet, mutta koska olin jättänyt puolet tavaroista pakkaamatta (hmm..jätin koko kämpän paketoinnin juhannuksen jälkeiseen sunnuntaihin..loistava ajatus.. -.-) hän hoiteli homman loppuun puolestani. Jälleen ISON kiitoksen paikka. Vältyn ylimääräseltä vaivalta ja rahan menolta mikä on tällä hetkellä ihan korvaamaton juttu!














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti